Як дитині почати навчатись в інклюзивному класі чи групі – інструкція МОН
Міністерство освіти і науки розробило покрокову інструкцію про те, як дитині почати навчатися в інклюзивному класі чи групі.
Інструкцію опублікували на сайті МОН, дивіться її нижче:
Згідно з законом “Про освіту”, батьки мають право обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття освіти для дитини. Школа чи дитячий садок, до яких звернулися батьки дитини з особливими освітніми потребами, зобов’язані створити інклюзивний клас або групу.
ЯК РОЗПОЧАТИ НАВЧАННЯ ДИТИНИ В ІНКЛЮЗИВНОМУ КЛАСІ АБО ГРУПІ?
-
Батьки мають звернутись до інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) за місцем проживання. До ІРЦ можуть звернутися батьки дітей віком від 2 до 18 років, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини, незалежно від наявності в дитини інвалідності чи встановленого діагнозу.
-
Фахівці інклюзивно-ресурсного центру проводять комплексну психологічно-педагогічну оцінку дитини.
-
Батьки отримують висновок про комплексну оцінку.
-
Батьки подають висновок про комплексну оцінку дитини разом із заявою про зарахування до навчального закладу.
-
Школа чи дитячий садок обов’язково мають створити інклюзивний клас або групу, якщо батьки подали висновок про комплексну оцінку дитини.
-
Наказом директора в закладі освіти створюється команада психолого-педагогічного супроводу, відповідно до наказу МОН №609 від 08.06.2018 року, до якої входять: директор закладу чи його заступник, учителі, асистент учителя, практичний психолог, батьки, асистент дитини та всі інші особи, залучені до навчального процесу. Команда супроводу створює індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини.
-
Батьки в обов’язковому порядку мають ознайомитись з ІПР та підписати її.
-
В інклюзивному класі чи групі мають створити умови для навчання дитини з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку з урахуванням потреб і можливостей учня (учениці).
-
До роботи інклюзивного класу чи групи долучають асистента вчителя чи вихователя. Ця людина не є особистим педагогом дитини, а допомагає вчителю чи вихователю проводити освітній процес.
-
Якщо фахівці інклюзивно-ресурсного центру у висновку зазначили, що дитина потребує додаткової підтримки, то вона має право на асистента дитини. Бути асистентом дитини можуть виконувати батьки, уповноважені ними особи чи соціальні працівники.